Szójafehérje és a szív egészségére vonatkozó állítás. Szója, egy ellentmondásos étel - Együk vagy kerüljük?

Please wait while your request is being verified...

Nem mindegy, hogy milyen formában fogyasztjuk!

Milyen számokat játszottak le a rádiófelvételen 4. A szív egészsége A szójabab kevés zsírt ad, de nem tartalmaz telített zsírt. A szójabab egészségesebb, telítetlen zsírforrás, amely segít csökkenteni az összkoleszterinszintet.

Ez lehetővé teheti az olyan állapotok megelőzését, mint az érelmeszesedés, amelyek könnyen szívrohamhoz és stroke-hoz vezethetnek.

szójafehérje és a szív egészségére vonatkozó állítás

Továbbá a szója specifikus zsírsavakat tartalmaz, amelyek szükségesek az egészséges rendszerhez. E zsírsavak közül kettő a linolsav és a linolénsav.

Kezdőlap Szója: egészségügyi előnyök, a szója segít a fogyásban? A szója különféle egészségügyi előnyökkel jár, különösen a menopauza idején. Meglátjuk, hogy ez a rendkívül tápláló étel segíthet-e a fogyásban. Ennek az olajos növénynek a magját sárga szójababnak is nevezik. Többek között elősegítik az egészséges szív és az egészséges csontok kialakulását, megakadályozzák a rák kialakulását és enyhítik a menopauza tüneteit.

Ez a két zsírsav, amely jelentős mennyiségben található meg a szójában, szabályozza a test simaizom működését és segít fenntartani a megfelelő vérnyomásszintet.

Végül a szója rostja bizonyítottan csökkenti a szervezet szójafehérje és a szív egészségére vonatkozó állítás azáltal, hogy lekaparja az erek és az artériák falától a felesleges távolságot.

Látták: Átírás 1 Lehetőségek a szívbarát ételek és italok fejlesztésében Moira Hilliam Érkezett: december 4.

Menopauza A szója nagyon jó izoflavonforrás, amely a női reproduktív rendszer fő alkotóeleme. A menopauza idején az ösztrogénszint jelentősen csökken. Az izoflavonok képesek kötődni az ösztrogén receptor sejtekhez, így a test nem érzi úgy, mintha ilyen drámai redukción esne át.

Ez enyhítheti a menopauza számos tünetét, például hangulatváltozásokat, hőhullámokat.

Egészséges Fejbőr - Esküszünk

A menopauza traumatikus terhet jelenthet sok nő életében, de a szója remek módja ennek az alapvető átmenetnek a megkönnyítésére. Egészséges emésztés Az emberi táplálékból hiányzó egyik leggyakoribb elem a rost. A rost az egészséges test elengedhetetlen része, különös tekintettel szójafehérje és a szív egészségére vonatkozó állítás emésztőrendszerre.

szójafehérje és a szív egészségére vonatkozó állítás

A rost tulajdonképpen a széklet köré fonódik, megkönnyítve ezzel az emésztőrendszeren való mozgást. Ezenkívül a rost serkenti a perisztaltikus mozgást, ami a simaizom összehúzódása, amely az ételt áttolja a rendszerén.

A rost létfontosságú a szerveink számára, mivel a székrekedés nagyon súlyos állapot lehet, amely súlyosabb állapotokhoz vezethet, beleértve a vastagbélrákot is. A csontok egészsége A szója nagyon magas vitamin- és ásványianyag-tartalommal rendelkezik, és a lenyűgöző kalcium- magnézium- réz- szelén- és cinkszint nagyon fontos a szervezet különböző folyamataihoz. A legfontosabb talán a csontok egészségében betöltött szerepük.

Mindezek az elemek elengedhetetlenek az osteotróf aktivitás elősegítéséhez, amely lehetővé teszi az új csontok növekedését és felgyorsítja a csontok gyógyulási folyamatát. A szójafogyasztás hosszú távú megoldást jelenthet az olyan problémákra, mint az oszteoporózis, ami általában az életkorral történik.

Veleszületett hibák A szója B-komplex szintje szintén lenyűgöző, és a magas folsavszint nagyon fontos a terhes nők számára.

A szója egészségügyi előnyei

A folsav megakadályozza a csecsemők idegcsőhibáinak megelőzését, ami biztosítja a boldog és egészséges babát.

Cukorbetegség Ez a szörnyű betegség a világ népességében több mint egy évtizede nőtt.

szójafehérje és a szív egészségére vonatkozó állítás

A szójabab hatékony módszer a cukorbetegség megelőzésére és kezelésére, főleg azért, mert a szója azt mutatja, hogy képes növelni az inzulinreceptorokat a szervezetben, ezáltal elősegítve a betegség hatékony ellenőrzését vagy megelőzését. A szójatermékek és a 2-es típusú cukorbetegség csökkentése közötti speciális kapcsolatra összpontosító korai tanulmányok még a kezdeti szakaszban vannak, de a korai eredmények nagyon ígéretesek, főleg az ázsiai populációkban. Alvászavarok A szójabab hozzájárul az anyagcsere hemodialízis hipertónia aspektusának szabályozásához, amelynek képesnek kell lennie az alvászavarok és az álmatlanság csökkentésére.

A szójababban azonban magas a magnéziumtartalom is, amely egy ásványi anyag, amely közvetlenül kapcsolódik az alvás minőségének, időtartamának és nyugalmának javításához.

Kedvezőtlen anyagokat is tartalmaz

Figyelem: Bár a szójafogyasztás és a kapcsolódó szójatermékek sokféle előnyös aspektusa létezik, az étrend részeként vannak potenciálisan negatív hatások a szójafogyasztók egészségére is. Például: Ösztrogénszintek Mivel a szója ösztrogén utánzó vegyületeket tartalmaz, a férfiaknál néha hormonális egyensúlyhiány alakulhat ki, ha például nagy mennyiségű szója- vagy szójatejet fogyasztanak.

A férfiaknál ez meddőséghez, szexuális diszfunkcióhoz, alacsonyabb spermiumszámhoz, sőt egyes rákos megbetegedések megnövekedett esélyéhez vezethet. Ezen a területen további kutatások folynak.

szójafehérje és a szív egészségére vonatkozó állítás

Szójafehérje Szójafehérje zsírtalanított szójababból nyerik. Ezeket a zsírtalanított szójababokat ezután három formára dolgozzák fel: Szójaliszt A szója koncentrálódik Szója izolátumok A szójafehérje számos felhasználási területet tartalmaz, és eredetileg nem élelmiszertermékként használták, hanem pigment kötőanyagként használt papírbevonatokhoz.

Manapság a szóját számos ételben és más termékben használják.

Egy ideig sok egészségügyi állítás hangzott el a szójafehérjével kapcsolatban. Ezen állítások egy része azt jelzi, hogy a szójafehérje fogyasztása segít csökkenteni a rossz koleszterinszintet, megelőzni a szívbetegségeket, sőt legyőzni néhány rákot. De a legújabb tanulmányok kimutatták, hogy ezen egészségre vonatkozó állítások közül sok nem csak hamis, hanem hogy komoly aggodalmak vannak a tömény szójafehérje fogyasztása miatt.

A szójafehérjével kapcsolatos egészségügyi problémák Ezek az aggályok a szójafehérjékben található fitoösztrogénekhez kapcsolódnak, különösen a koncentrált szójafehérjékhez.

A fitoösztrogének utánozzák az ösztrogént. Aggodalomra ad okot, hogy manapság sok emberben az ösztrogén dominál, és ez potenciálisan veszélyes lehet egészségükre.

Ennek az ösztrogén dominanciának a nagy része a műanyagoknak köszönhető, amelyek olyan ösztrogén formát tartalmaznak, amelyet melegítve és szélsőséges hőmérsékletnek kitéve a műanyagban tartott ételekbe és italokba öntik. Ha ételt fogyasztunk, műanyagot fogyasztunk.

Eco-Atkins diéta a szójal

A magas ösztrogénszint a férfiak és a nők bizonyos rákos megbetegedéseinek fokozott kockázatával jár. Szójatej A szójatej, amelyet áztatással, őrléssel, víz hozzáadásával állítanak elő a szójababhoz, nagyon tápláló ital.

szójafehérje és a szív egészségére vonatkozó állítás

A szója természetesen tartalmaz esszenciális zsírsavakat, fehérjét, rostot, vitaminokat és ásványi anyagokat. Ezek a tápanyagok energiát szolgáltatnak, és optimális szinten tartják a test működését.

Milyen előnyei vannak a szójának?

Szójaliszt A szójalisztet sok étrendben használják. Az alacsony szénhidráttartalmú étrend korlátozza az egyszerű lisztek és gabonák használatát, amelyeket általában sütésre és főzésre használnak. A szójaliszt alternatívát kínál a kiváló minőségű liszthez, és a legtöbb receptben helyettesíthető, vagy önmagában használható.

Ez a liszt nyers nyers szójából készül, és több fehérje van, mint szénhidrát.

Mai blogcikkünkben folytatjuk a szója egészségügyi hatásairól megkezdett elmélkedésünket: a pajzsmirigyre gyakorolt hatásainak elemzése után arra keressük a választ, hogyan támogatja ez az érdekes növény a szív-és érrendszer működését! Szív és érrendszer: Régóta hallunk már arról, hogy a szója fogyasztása kedvező hatással van a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulására, valamint csökkenti a szívinfarktus és a stroke fellépésének valószínűségét is. Ez a feltételezés nem légből kapott: számos olyan humánklinikai vizsgálat született már, amelynek célja a szója szívvédő hatásának feltérképezése volt. A tanulmányok nagy száma alapján a laikusok is sejthetik, hogy adataink bőségesen vannak, csak éppen kissé elakadtunk az értelmezésükkel.

Egy tipikus fél csésze körülbelül 10,5 g szénhidrátot és 23,5 g fehérjét tartalmaz. Remek rostforrás is.

szójafehérje és a szív egészségére vonatkozó állítás

Lehet, hogy érdekel