Az orvos kardio szív egészségét javasolta, Mit tehetsz az érszükület megelőzése érdekében?

Komolyan sportol? Mérje fel a szív-érrendszeri kockázatot!

Heti edzés: rehabilitációs gyógytorna heti 1-szer Gyógyszerek: aspirin, bétablokkoló, zsírcsökkentő statin és ACE-gátló Táplálékkiegészítők: omega-3, Q10 Dohányzás: leszokóban Betegségek: szívinfarktus utáni állapot Mozgásprogram szívpanaszokkal Sekk Patrícia gyógytornász elmondta, hogy a szív- az orvos kardio szív egészségét javasolta érrendszeri betegségben szenvedőknél különösen fontos, hogy a mozgásprogramot hozzáértő orvos állítsa össze folyamatos kontroll mellett, hiszen a túlzásba vitt sport és a megerőltetés esetükben halálos is lehet.

az orvos kardio szív egészségét javasolta

Amikor gyengébbnek, levertebbnek érzik magukat, jobb, ha inkább kihagynak egy-két napot, és heveny, lázas betegség esetén szigorúan tilos sportolniuk. Meg kell említeni, hogy vannak olyan szívbetegségek pl.

Érszűkületet megelőző program

Mivel Máté most panaszmentes, és a terheléses vizsgálat sem mutatott problémákat, elkezdhet óvatosan sportolni, azzal a feltétellel, ha közben pulzusmérő karórát vagy mellkaspántot visel, és betartja az előírt tréningpulzust. Amint fulladást, szédülést, ájuláshoz hasonló tüneteket érzékel, azonnal abba kell hagynia a mozgást.

az orvos kardio szív egészségét javasolta

A sportolás közben mért vérnyomásáról naplót kell vezetnie, mert a gyógyszerei miatt a vártnál eltérően reagálhat, így azonban meg tudja beszélni kezelőorvosával az értékeket.

A cél állóképességének javítása, a rehabilitáció, hogy állapota visszakerüljön az infarktus előtti állapotba, illetve annál jobb legyen.

Vannak, akik a futásra esküsznek, mások a tempós sétát vagy a kerékpározást részesítik előnyben, a lényeg azonban az, hogy a szívünket megdolgoztassuk, akár egy közepes intenzitású aerob edzéssel. Nem az tehát egy kardió edzés lényege, hogy mit, hanem az, hogy milyen intenzitással csinálunk. Bármilyen mozgásforma jó lehet, a tempós séta ugyanúgy átmozgathat, mint a futás. Fontos, hogy olyasmit csináljunk, amit élvezünk.

Mozgásprogramjának egyik része az óvatos kardiotréning, ami lehet nordic walking, túrázás, ütemes gyaloglás, esetleg futás, kerékpározás, ellipszis tréner. Hetente legalább 3-szor 30 perc ajánlott, de ahogy erősödik, emelheti az adagot heti 5-re.

Emellett heti 2-szer erősítő edzés javasolt, ez lehet súlyzós tréning, saját testsúlyos vagy kondigépes edzés, a lényeg, hogy itt is figyelje a pulzusát, és semmiképpen ne lépje túl a megszabott értéket.

Ez nem csak a szívbetegeknek megszívlelendő tanács, hanem a magas vérnyomással küzdőknek is, a nagy emelések, a megerőltetés hirtelen meglökheti a pulzust, és nem kívánt hatást idézhet elő ezzel.

az orvos kardio szív egészségét javasolta

Ha teheti, kérheti szívbetegségek terén képzett gyógytornász vagy személyi edző segítségét, így egészen biztos lehet benne, hogy a kontroll alatt helyesen végzi a gyakorlatokat. Étrend- és életmódváltás Szívinfarktus után, szív- és érrendszeri problémák vagy magas vérnyomás esetén kiemelt fontosságú az életmód és az étrend átalakítása, amelytől nem csak a további állapotromlás állítható meg, de az egészség javulása is várható. Az egyik legfontosabb és talán legelső lépés a dohányzásról való leszokás, ezért Máténak is ezt javasolják.

Mit jelent, ha valakinek sportszíve van?

Ezt követheti a tudatos stresszkezelés, a feszültségoldás módszereinek relaxáció, autogén tréning, jóga, masszázs stb. A táplálkozás fontos része, hogy a telített zsírsavak helyett több telítetlen zsírtartalmú étel kerüljön a tányérra, mondta el Sárga Diána dietetikus.

A szívinfarktus és tünetei A hobbisportolók számára is fontos a rendszeres szűrés A hazánkban vezető haláloknak számító szív- és érrendszeri betegségek legkiválóbb ellenszere a hetente minimum három alkalommal végzett egy órás mozgás.

Napi legalább négy alkalommal javasolt nyers zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani, kétszer pedig sovány tejterméket. Érdemes megemelni a bevitt rostmennyiséget, ezt a zöldségeken kívül a teljes kiőrlésű pékáruval, illetve zabkorpával, búzakorpával tehetjük meg.

A korpákban található béta-glükán különösen jó hatással van a koleszterinszintre.

az orvos kardio szív egészségét javasolta

A hüvelyesek és a halak, fehér húsok szintén fogyaszthatók, de a zsíros húsokat, a felvágottakat, a konzerveket, cukros üdítőket inkább kerülni kell. Napi 6 gramm sónál többet nem ajánlanak sem a szívbetegeknek, sem az egészségeseknek. Az omega-3 bevitelét mindenképpen javasolt megemelni, ez az anyag megtalálható a tengeri halakban, lenmagolajban, lenmagpehelyben.

az orvos kardio szív egészségét javasolta

A Q10 enzim a sejt energiatermelésének folyamatában vesz részt, bizonyos biokémiai folyamatokat felgyorsít, egyeseket lelassít, esetleg más irányba terel, szükség van az orvos kardio szív egészségét javasolta a sejtjeink helyes működéséhez. Qet a szervezetünk maga állítja elő éves korunkig elegendő mennyiségben, utána azonban lassul a termelődése. Egészséges embereknek mg Qre van szükségük, sportolóknak mg-ra, terápiás céllal szívbetegségben szenvedőknek javasolható mg is, de az alkalmazás előtt mindenképpen konzultálni kell a kezelőorvossal, mert az enzim befolyásolhatja egyes gyógyszerek hatását.

A Q10 természetes forrásokban is megtalálható, sok van a szírdíniában, lazacban, makrélában, illetve a tojásban is, de ez utóbbi túlzott mértékű fogyasztása a koleszterinszintet emeli meg, ezért mértékkel szabad csak fogyasztani.

Lehet, hogy érdekel